Klachtenregeling
Niet tevreden?
Onze medewerkers doen hun uiterste best om goede zorg te bieden. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over de gang van zaken of de zorg en ondersteuning die wij bieden. Als dat het geval is, heeft u de mogelijkheid tot behandeling van uw klacht. Dit is een belangrijk instrument in het kader van kwaliteitsbeleid, om te onderzoeken wat de oorzaken van de klacht zijn, om herhaling te voorkomen.
Klachtenregeling
Op grond van de Wkkgz zijn wij verplicht een regeling te treffen voor de behandeling van klachten jegens onze organisatie, dan wel over medewerkers die voor ons werken.
Klachtenfunctionaris intern
De voorkeur heeft altijd om u ongenoegen eerst rechtstreeks te bespreken met uw zorgverlener, zodat een gesprek plaats kan vinden. Het staat u echter altijd vrij om direct een formele klacht in te dienen bij de Klachtenfunctionaris. Mocht u er niet uitkomen met de zorgverlener, kunt u contact op nemen met de organisatie via info@primairehealthcare.nl.
De voorkeur heeft om u ongenoegen eerst rechtstreeks te bespreken met uw zorgverlener, zodat een gesprek plaats kan vinden. Het staat u echter altijd vrij om direct een formele klacht in te dienen bij de Klachtenfunctionaris.
Klachtenloket en -functionaris (extern)
U kunt uw vraag of klacht voorleggen aan het onafhankelijke Klachtenloket Zorg. Een medewerker van het Klachtenloket probeert uw klacht met informatie en advies op te lossen en kan u in contact brengen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Die kan bemiddelen tussen u en ons, zodat we samen alsnog een goede oplossing kunnen vinden. U bereikt het Klachtenloket Zorg gemakkelijk door te bellen naar telefoonnummer 070-310 53 92. Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 16.00 uur. U kunt de volgende site bezoeken https://www.degeschillencommissiezorg.nl/klachtenloket-zorg/ of u kunt een mail sturen naar info@klachtenloket-zorg.nl.